dinsdag 12 juli 2011

Kastje voor stempel inkten, stickles, paper pen, scrapfloss, ponzen enz. gemaakt van foamboard

Vandaag ben ik druk geweest met het maken van een kastje van foamboard vor mijn inkt, stickles, glitters, paperpennen, scrapflos, een aantal ponzen enz enz. Ik had al een kastje, maar daar was ik inmiddels flink uitgegroeit.
Het foamboard heb ik gehaald bij de kunstschilders zaak hier in zeist. Ik weet dat er ook veel hobbywinkels het verkopen.
Ik heb het gesneden met mn standymes en in elkaar gezet met een lijmpistool. Kijk wel uit, want de lijm wordt erg heet. (ik voel eht nog aan mijn vingers) Ik ben zelf best trots geworden op het eindresultaat.

Ik ben begonnen emt het uitdenken van wat ik allemaal in eht kastje wilde hebben. Ik heb toen de hoogte en de breedte gemeten van wat ik kwijt kan, en ben toen lekker gaan puzzelen.
Ik heb eerst een grove schets gemaakt waarin ik de maten heb getekend.
Ik ben toen begonnen met het snijden van alle onderdelen.

 Hier was ik alles aan het opmeten, het " oude"  kastje zie je erachter staan.
 Hier alle gesneden onderdelen. Ik heb ze gesorteerd gezet, zodat ik later nog precies wist wat waar moest komen.
 Ik heb eerst de zijkanten en de bodem vastgelijmd. De bodem heb ik wat schreef naar achteren laten lopen, zodat ik daar wat zwaars in kon lggen, hij is nu een stuk stabieler. Ook voor de peperpennen is dat niet erg als het iets naar beneden ligt.
 Ik heb toen de maten genomen door de inktkussens die ik in de vakken wilde hebben er plat in te leggen, zo wist ik zeker dat ik ze recht zou plakken en hoefde ik eht niet af te tekenen en uit te meten, ik ken mezelf, en dan gaat er nog wel eens wat mis :)
 Hier zie je alle afgemeten vakken, in ieder vak een paar onderdelen die erin moeten komen, zo kon ik het mooi uitmeten.
 En dit is het resultaat. Ik ben er zelf best trots op, en heb nog ruimte over :)
 De inkten en de paperpennen. Op de doppen heb ik een kleine druppel gedaan zodat i precies kan zien welke kleur erin zit.
 De stickles / glitterlijmen en de scrapfloss

De ponzen, met op alle zijkanten een pons van het figuur van de pons erop. zo weet ik precies welke pons ik moet pakken. Ik heb ook nog een la vol met ponzen, maar daar pastte deze serie niet meer in :)

2 opmerkingen:

Janna zei

Hoi Renske,

Wat een prachtig mooi kastje. Je mag zeker trots op je zelf zijn dat je dit hebt gefabriceerd. Echt super. En dat je er maar veel plezier mee mag hebben.

groetjes,
Janna

Fenny zei

Geweldig mooi en effectief gedaan Renske, alles past er ook precies in zoals jij het wou. Ook heb je nog wat ruimte over dus .....super goed gedaan. En oo ja hier mag je heel erg trots op zijn.

liefs van fenny