donderdag 23 augustus 2012

aanvulling op het maken van de ergonomische haaknaald

Wauw wat kreeg ik een hoop reacties en bezoeken op mijn blog van vanmiddag over het maken van een ergonomische haaknaald. En ook een serie vragen.

Het waren er zoveel, dat ik maar even de antwoorden hier plaats, dan heeft iedereen er wat aan :)

- ik kreeg de vraag of ik de dikte vermeld had, nee, dat ben ik vergeten, maar bij de volgende wil ik idd de dikte erin verwerken. bijvoorbeeld op de achterkant.

- is hij overal even dik, ja, deze wel, maar je kan hem natuurlijk altijd dikker of dunner maken, of op bepaalde plekken iets platter als je dat prettig vind.

- blijft het vanzelf zitten, ja, doordat je hem over het afgeplatte deel verwerkt van de haaknaald, blijft hij daarop steken. de klei wordt keihard, waardoor hij daar niet overheen schuift, maar stel hij laat wel los, kan je het altijd lijmen met secondelijm of 2 componentenlijm.

- werkt hij echt zo lekker, ja, ik kon vanmiddag een hele cirkel van mn sprei haken, en normaal moet ik na 1 kant even wat anders gaan doen. het scheelt mij veel kramp in mn vingers.

- ligt hij lekker in de hand? Ja dat vind ik zelf wel. het voordeel van het zelf maken is, dat je hem zo dik of dun kan maken als je zelf wilt.

Ik hoop dat de vragen zo weer duidelijk zijn, en anders hoor ik het graag! En als jullie zelf een naald maken op deze manier, ben ik benieuwd hoe die eruit ziet, wie weet kan ik er nog ideeën uit halen voor mijn andere naalden :)

Groetjes renske


Geen opmerkingen: