woensdag 31 oktober 2012

Een heerlijke dag naar de Kreadoe in utrecht

Vanmorgen stond ik al vroeg te wachten bij de bushalte. Om 8.45 heb ik de bus gepakt richting duiven. In duiven had ik een moeie aansluiting met  de trein naar Arnhem en in Arnhem stapte ik over op de trein naar Utrecht. In de trein ben ik heerlijk gaan haken. Het valt me iedere keer weer op hoe verschillend mensen reageren als je gaat zitten haken in de trein. 2 jonge meiden keken naar me en gniffelde een beetje. Ik had het idee dat ze het wel interessant vonden maar durfde niet duidelijk te kijken of iets te vragen. Een jongen keek kort en je zag de verbazing op zijn gezicht. En een dame vond het super interessant, en die heb ik een spoedcursusje stokjeshaken gegeven. Ze wilde steeds meer weten.
Ondertussen zat ik wat te luisteren naar wat mensen allemaal zeiden. en het leuke was, regelmatig hoorde ik het thema handwerken, knutselen en de kreadoe. Vragen als, waar wil jij heen vandaag, wat wil jij kopen enz. Echt leuk om te horen.
Helaas kan ik mijn vorderingen van mijn treinwerkje nog neit laten zien, want dat moet nog even een verassing blijven.

Om half elf zag ik mn moeder gezellig op cs. We zijn eerst maar een lekkere bak koffie gaan drinken voor we verder liepen naar de jaarbeurs. Na de bak koffie toch echt op weg naar de jaarbeurs.
Ik heb de kaartjes gewonnen bij www.annemarieshaakblog.blogspot.com  dus wij konden zo doorlopen.
We begonnen in de eerste zaal en het begon al goed, mn moeder vond moooie bollen wol voor een ponsho te maken voor mn zusje. We zijn daarna doorgegaan naar de achterste hal.
Bij klazien's kreatie vond ik super mooi garen van On Line, Missouri met een erg leuk patroon om  een omslagdoek te haken. Die kon ik niet laten liggen.... Ik heb er ook meteen een mooie speld bij gekocht. Ze had ook een leuk patroon voor een deco kraag liggen en die kreeg ik erbij.

Bij een kraam waarvan ik de naam niet meer weet, kocht ik 3 bollen sjaaltjesgaren. 1bol katia, triana lux garen, 1 bol rico design creative can can glitz en 1 bol rico design creative can can print. Zo kan ik weer lekker verder....

Bij een belgische kraam kocht ik 2 bollen katia totem garen. ook al zulk mooi garen waar van ik nog niet precies weet wat ik ervan ga maken, een sjaal of een poncho.

Bij echt studio vond ik mooi grijs katoen van drops paris die ik wil gaan gebruiken bij mijn granny project.

En natuurlijk zag ik nog veel meer mooie spullen, maar ik heb me heel erg in kunnen houden.

Verder nog 2 cadeautjes voor de feestdagen meegenomen voor de jongens en een stapel boekjes en tijdschriften om lekker door te kunnen gaan lezen.

Om 16 uur hadden wij genoeg gezien en zijn we weer lekker weg gegaan. Ik heb een heerlijke dag gehad en we hebben erg genoten en super veel leuke ideeen opgedaan.

Groetjes Renske



2 opmerkingen:

Wanda zei

Leuke spulletjes heb je gekocht! Leuk dat sommige mensen niets durven zeggen/vragen en andere juist wel. En al die gesprekjes tussen andere passagiers. Altijd leuk :0)

Annemarie's Haakblog zei

Wat een leuk stukje om te lezen! Fijn dat je een leuke dag hebt gehad, het klinkt zo gezellig allemaal. Ik ga morgen en ben heel benieuwd hoe het is.
Groetjes, Annemarie