woensdag 30 januari 2013

tutorial vasten haken, haakrol, proef haak project

Op het blog van Wieke van Keulen zet Wieke iedere week een patroon voor het maken van een haakrol. Ik vind het erg leuk om verschillende steken uit te proberen, dus ik wil ook gaan proberen regelmatig de patronen van de haakrol te gaan maken. Hierbij het eerste lapje:

Ik krijg veel leuke mailtjes en reacties op mijn filmpjes met uitleg over verschillende technieken, zo heb ik op youtube veel filmpjes rond kaarten maken staan, maar ook steeds meer rond breien en haken. Gisteren heb ik een filmpje opgenomen met de steek die Wieke uitlegd voor de eerste haakrol: Vasten haken. Deze steek wordt ook heel veel gebruikt bij de amigurumi (beestjes) haken.



hier nog meer informatie over de haakrol: http://wiekevankeulen.blogspot.nl/2013/01/haakrol-informatie.html

Ook heb ik weer een stukje gewerkt aan eht proef haak project. Ik moet alle stukjes nog netjes afwerken, maar het schiet nu echt op. Nog 3 pootjes en verder in elkaar zetten en hij is af.....



Groetjes Renske

1 opmerking:

Wieke van Keulen zei

Hoi Renske, wat leuk dat je meedoet en wat leuk dat je er een filmpje van hebt gemaakt. Ik heb wel vol bewondering naar jouw manier van haken gekeken. Echt heel anders. Tja, dat leg ik niet zo snel uit; misschien een filmpje maken? Maar wie houdt mijn camera vast... Maandag zal ik een link plaatsen op mijn blog en een foto van jouw haakrol tot nu toe.
Groet, Wieke