woensdag 23 april 2014

60 meter vlaggenslingers gemaakt voor de musical 14-18 van Studio 100 #musical1418



Eind februari kreeg ik een mail van studio 100 met de vraag of ik, voor de musical 14-18 die op 20 april in premiere zou gaan, 4 vlaggenslingers wilde maken, elk van 15 meter. Ik voelde me erg vereerd dat ik deze opdracht kon gaan doen en ben aan de slag gegaan.
De deadline was wel snel, want binnen 14 dagen moest alles af zijn!


Omdat het zo'n grote opdracht was, had ik mijn atelier verplaatst naar de woonkamer, daar hebben we een extra tafel erbij gezet zodat ik goed alle stof kon knippen




Thijs vond het erg leuk om mij mee te helpen. Hij knipte alle kleine draadjes af, en sorteerde de vlaggen op soort bij elkaar.


Ik had een paar voorbeeld vlaggen gekregen, met de vraag of ik verder zelf de vlaggen kon bedenken. Alle vlaggen zijn van dubbele stof gemaakt en bestaan uit minimaal 2 kleuren stof. De kleuren heb ik opgekregen. 

Ik heb afwisselend veel en minder vlaggen gemaakt per soort, en ook de kleuren heb ik flink gevarieerd.






Dit is de stapel met alle 120 vlaggen (+een paar reserve vlaggen)



Hier is de hele stapel klaar. Het enige dat nog moest gebeuren, was alle vlaggen strijken voor ze op de post konden.




Natuurlijk is er veel garen gaan zitten in alle vlaggen.....

en had ik ook enorm veel restjes over aan afval.


20 april is de musical in premiere gegaan. Ik kreeg van de week een link naar de foto's van de premiere:
 http://mscl.be/2014/04/21/14-18-filmisch-epos-van-wereldklasse/
Toen ik alle fotos bekeek was ik natuurlijk super trots!
  

Groetjes Renske


10 opmerkingen:

Marjan zei

Wat een enorme berg werk! Maar wat zal het een voldoening hebben gegeven toen je de foto's te zien kreeg!
Knap gedaan hoor.
Groetjes weer

Unknown zei

Wow wat een hoop vlaggen! Echt gaaf zeg dat je meteen aan de slag ben gegaan, en wat een eer van je werk! Ziet er top uit, Groetjes Lisanne
draad en praat...

Sanne zei

Wat moet dat een eer zijn zeg om gevraagd te worden door studio 100.
Maar wel een berg werk.

made by Mriek zei

Wat onwijs gaaf!!! Ze zijn prachtig geworden!
Liefs,
Mriek

Van Agnes. zei

Wat een eer om zoiets te mogen maken! Wat een werk voor "maar" 14 dagen. Ze zijn wel super geworden!

Groetjes, Agnes.

Unknown zei

Wat een prachtige opdracht! Ze zijn ook geweldig mooi om te zien. De musical speelt in de stad waar ik woon, een prachtig spektakel. Nog gefeliciteerd met je resultaat!

Unknown zei

Leuk dat ik de vlaggen nu in het echt kan zien.
Mag je met recht trots op zijn!!
Groetjes Patricia

Corina zei

wow, wat een gave opdracht, en wat heb je er mooie vlaggen van gemaakt!

Sofie zei

Wat een eer zeg! En die vlaggen zien er heel mooi en variërend uit...

vrolijk by Leen zei

Wat 'n leuke opdracht! En wat een hoop werk...!
Ziet er prachtig uit!