maandag 17 augustus 2015

Gratis patroon: Telefoonhoesje


Mijn schoonzusje vroeg mij een simpel telefoonhoesje te haken. Hij was in 1 avond haken af.
Afhankelijk van de grootte van de telefoon ben ik aan de slag gegaan. Om de goede breedte te krijgen, heb ik eerst 4 toeren gehaakt, is hij te smal dan uithalen en een paar lossen extra doen, is hij te breed, uithalen en een paar lossen minder starten.

Mijn telefoonhoesje werd als volgt:

toer 1: zet 21 lossen op.
toer 2: haak in iedere losse 1 vaste, start vanaf de 2e losse vanaf de haaknaald. Haak aan het einde 3 vasten in de hoek en ga langs de losseketting terug met nog een hele rij met vasten. Aan het einde maak je weer 3 vasten. 
Toer 3: nu ga je in iedere vaste 1 vaste haken. Ik zette een markeerder in de 1e vaste, zodat ik weet waar de toer begon. 
Na 19 toeren wisselde ik 1 toer naar rood
Vervolgens 3 toeren grijs
2 toeren rood
3 toeren grijs
3 toeren rood
2 toeren grijs
3 toeren rood
1 toer grijs
vervolgens door haken met rood tot het hoesje de juiste hoogte bereikt heeft.

Een heerlijk werkje om te maken met restjes garen. Je hoeft er niet veel bij te tellen, dus af in 1 tot 2 avonden.

Groetjes Renske

Geen opmerkingen: